شایع ترین عفونت دستگاه تناسلی زنان

شایع ترین عفونت های دستگاه تناسلی زنان

1-ویروس های گروه هرپس(تبخال)

35 درصد زنان در سن باروری در معرض آن هستند.اکثرا بدون علامت ولی در موارد علامت دار ابتدا چند وزیکول است که به سرعت زخم ایجاد کرده و بسیار دردناک می شوند وو ترشح سفید رنگ فراوان ایجاد کرده که با سوزش ادرار در هنگام خروج همراه است 

 

شایع ترین عفونت های دستگاه تناسلی زنان

1-ویروس های گروه هرپس(تبخال)

35 درصد زنان در سن باروری در معرض آن هستند.اکثرا بدون علامت ولی در موارد علامت دار ابتدا چند وزیکول است که به سرعت زخم ایجاد کرده و بسیار دردناک می شوند وو ترشح سفید رنگ فراوان ایجاد کرده که با سوزش ادرار در هنگام خروج همراه است و دردناکی دوطرف کشاله ران علامت شایع همراه آن می باشد و در کنار آن علائم عمومی مانند تب،بی حالی،سردرد و احتباس ادراری نیز بروز می کند.

2-التهاب واژن(واژینیت)

شایع ترین علت ویزیت در طب زنان و زایمان است که با این علائم  همراه است:افزایش ترشح واژن،تحریک و خارش واژن،بوی ناخوشایند ترشحات و سوزش ادرار خارجی می باشد.

3-عفونت های قارچی

شایع ترین علامت آن خارش ناحیه واژن است.سپس تحریک خارجی واژن،سوزش ادرار،ورم ناحیه ای،قرمزی جغرافیایی،ترکدار شدن،پلاک های چسبنده خشک و سفید رنگ دلمه دار و ندرتا ترشح وجود دارد.

4-عفونت های بی هوازی

ترشح زرد فراوان بدبو که غالبا با نارحتی و خارش و سوزش همراه است ولی معمولا در 35 درصد مبتلایان دیده می شود.التهلب و ورم  واژن و نمای توت فرنگی در 25 درصد افراد دیده می شود.نوع دیگر عفونت های بی هوازی منجر به ترشح رقیق ،یکنواخت،خاکستری رنگ با بوی ماهی می شود که به دیواره های واژن چسبندگی دارد و غالبا در مدخل واژن وارد می گردد.آبسه های داخل شکمی و عفونت بعد از عمل و زایمان از دیگر عفونت های بی هوازی هستند.

5-سوزاک

تکرار ادرار،سوزش ادرار و ترشح چرکی اولین علاعم هستند و می تواند در صورت عدم درمان کل سیستم تناسلی و حتی مقعد و رکتوم(راست روده) را نیز مبتلا کند.

ورم و حساسیت ناحیه ای از علائم دیگر هستند.درد خفیف تا شدید دوطرفه ناحیه تحتانی شکم در درصدی از مبتلایان وجود دارد.


منبع:بهشت زندگی،زندگی بهشتی (دکتر کریمی)-ص98-99


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.